|  Cealalata notiune, sistemul de invatamant, se refera la organizarea institutionala ca un subsistem institutional in sistemul global al societatii. El este considerat si integrat in structura generala a societatii, avand multiple interrelatii cu aceasta. Ca organism institutional, invatamantul nu poate fi considerat ca avand doar o structura interna, rezultat al interactiunilor dintre componenetele sale, el este supus, in acelasi timp ca unitate a unor institutii exterioare. Sistemul de invatamant ne apare astfel ca unitate a unor institutii ce functioneaza independent si in inretactiune urmarind realizarea unor obiective educative.
Proiectarea invatamantului presupune realizarea unui ciclu mangerial desfasurat concentric pe parcursul a- cinci etape (intentie-aplicare-derulare-obiectivare-reinvesti-tie) care angajeaza o multitudine de tehnici specifice (de prezentare-discutie Idezba-tere-participare-simulare). Aceasta perspectiva permite realizarea unor variante multiple de organizare a invatamantului la nivel de sistem si de proces (invatamant: prescolar-scolar-postscolar; pentru adulti, asistat pe calculator modular, academic, oficial, alternativ, special, artistic, sportiv; de baza, general; primar-secundar-su-perior; profesional, postsecundar, postuniversitar individualizat/diferentiat; frontal, individividual, pe grupe; liniar, concentric, modular; public, particular etc.) - Dictionnaire actuel de l'education . - Procesul de invatamant, Sistemul de invatamant.
|